Joulua ennen tyttäreni näperteli erästä lahjaa, jonka toteutus ei oikein paperilla onnistunut. Paperi ei oikein ole kestävää materiaalia koruihin. Jostain pälkähti päähäni kutistemuovi. Ikinä en ollut kokeillut enkä oikein kyseistä tuotetta nähnytkään, mistä lie kuullut että sellaistakin on. Joulun kiireissä en ehtinyt asiaan paremmin perehtymään, mutta loppiaiseksi sain hankittua tarvikkeet Sinooperista. Kokoonnuimme ystäväni lasten kanssa yhteen askartelemaan. Minä toimin uunivahtina ja ihastelin lasten aikaan saannoksia. Itse ehdin tehdä yhden onnistuneen avaimenperän ja olin myyty!

Kutistelua%20018-normal.jpg

Tänään istahdin pöydän ääreen ja aloin piirrellä kalvolle. Koska en oikeasti osaa piirtää, hyödynsin läpinäkyvää kalvoa ja piirsin läpi. Pöydällä sattui olemaan uusin Suuri Käsityö-lehti. Lehden sivuilta löytyi kaikkea hauskaa. Etualalla ja ylhäällä vasemmalla on pitsiliinan virkkausohje.

Kutistelua%20015-normal.jpg

Tässä on uunissa kutistettu ja ennen kutistamista sama lintunen.

Kutistelua%20024-normal.jpg

Kutistamisen jälkeen samat lintuset.

Kutistelua%20020-normal.jpg

Lehden sivuilta löytyi hauskoja otsikkoja. "Oi aikoja" ristipistoteksti on mun lemppari. Sinooperista ostin myös lenkit ja pienet lukot. Nämä on helppoja ja hauskoja lahjoja. Nyt minulla on kerrankin idea valmiina mitä opet ja tarhantädit saa toukokuussa. Taidan tehdä lahjat valmiiksi jo nyt, niin ei tule kiire.

Olen intoillut näistä kaikille tutuille. Seuraavaksi aionkin ostaa lisää kutistemuovia ja koota pieniä askartelupaketteja kevään syntymäpäivälahjoiksi.