Olen kierrellyt kaikki Oulun kenkäkaupat läpi ja yrittänyt löytää itselleni sopivia kenkiä. Fysioterapeutti teki minulle tukipohjalliset ja listan ominaisuuksista minulle sopiviin kenkiin. On sula mahdottomuus löytää kaikki nämä ominaisuudet täyttävät kengät jotka olisi vielä nätitkin. Kenkiä etsiessäni vaelsin taas vanhan ihastukseni luo. El Naturalista valmistaa aivan ihanan näköisiä kenkiä, joista erityisesti nämä ovat lähellä sydäntäni. Mutta vaikka sovittaisin niitä loputtomiin, ne ei minulle sovi. Kenkiä sovittaessa tuli mieleeni eräs projekti jonka olen suunnitellut jo viime syksynä, mutta toteutus on odottanut aikaa parempaa.

Syksyisin käytän kumisaappaita paljon, sillä roudan vaurioittama pihatie on täynä kuoppia ja näin ollen isoja lammikoita. Sama upottava suo jatkuu myös tien puolella, joten ilman kumisaappaita ei kannata syksyisin ja keväisin edes yrittää ulos. Halusin tuunata kumpparit edustuskelpoisiksi ja lainasin siihen El Naturalista ideaa.

1249912727_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Varsi on Ottobren loppuunmyynnistä viime joulun tienoilla hankittua villasekoite-neulosta. Leikkasin kumisaappaan varren liimaussaumaa pitkin ja pistelin reunaan naskalilla reikiä tasaisin välein. Ompelin varren saappaaseen kiinni käsin puuvillalankalla. Nyt mulla on sormenpäät hellinä. Sen verran kovaa työtä oli tuo pistely että hiki tuli.

Tulisipa pian syksy ja sateet!