Mietiskelin tässä itsekseni, että miksi aina innostun jostain muualla näkemästäni jutusta ja alan innolla väkertämään samanlaisia, kunnes sitten innostus loppuu ja siirryn muihin juttuihin. Minulla ei ole sellaista ihan omaa juttua johon aina palaisin. Neuloin joulun alla hullun lailla ja podin huonoa omatuntoa siitä ettei upo uusi ompeluhuone ole lainkaan käytössä. Sitten innostuin Tilda-kirjan myötä ompeluksista ja olenkin ommellut vaikka mitä. Mutta silläkin rintamalla tulee innostuksia ja innostuksen totaalisia lopahtamisia. Esimerkiksi tyttären tilkkutäkki. Aikataulun mukaan se pitäisi jo olla ommeltuna ja minun pitäisi tikkailla sitä parasta aikaa lopulliseen kuosiin, mutta siellä se makaa laatikossa, odottamassa että ketutus laantuu. Sen sijaan olen ommellut takkeja ja ostellut kankaita. Ennen kuin innostuin ompeluksista, ostelin lankoja. Mulla on vino pino korkkaamattomia keriä laatikoissa ja neuleinto kadoksissa. Salaisen neuleystävän alkamisen jälkeen olen neulonut n. 8 cm baijerilaisen vartta ja vähän yksiä villiksiä. Kaikki illat menee ommellessa.

1344864.jpg

Saan toki aikaiseksi huomattavasti enemmän ommelessa, mutta on se outoa että neulominen tuntuu ihan liian työläältä vaikka kuukausi sitten en malttanut laskea kudinta kädestä. Neuloa voisi muuallakin kuin kotona, kun ompelukset pitää meidät tyttöjen kanssa tiukasti kotosalla. Ellemme sitten ole hankkimassa materiaalia käsitöihin. Voi lapsi parat, kun ne joutuu nyt äidin kanssa kiertämään kirppareita etsimässä retro-kankaita ja joutuvat viettämään tunteja kangaskaupoissa kun äiti valitsee kankaita. Onneksi Oulun isoimmissa kangaskaupoissa on leikkipaikat.

Tänään matkustimme yli puolituntia bussissa eräälle kirpparille, jossa kuulema on hienoja retro-kankaita. Onneksi jotain löytyikin. Jos nyt pysyisin erossa shoppailusta, kunnes olen käyttänyt edes osan jo hankituista kankaista ja muista materiaaleista. Ja eiköhän niiden neuleidenkin vuoro taas joskus tule.

Huomenna on tarkoitus pitää kunnon siivouspäivä. Koti on kaaoksessa kun minä vain ompelen. Jospa sitten voisin taas rauhassa, hyvällä omalla tunnolla ommella kun koti kiiltää ja sängyissä on puhtaat lakanat.