"Hei! Minä olen Siiri"

Olenko ikinä paljastanut että rakastan nukkeja? Erityisesti kankaiset käsityönä tehdyt nuket saavat minut toivomaan että olisin jälleen pikkutyttö. Olen ihaillut muutamien nukke-taitajien blogeja ja haaveillut omasta nukesta. Erityisesti Fröken Skicklig ja Smilerynker ovat inspiroineet minua. Myös Mekkotehtaalla on esitelty ihania nukkeja. Joitakin aikoja sitten sain kirjakerhosta ihanan nukkekirjan, jossa on kaavoja, mita ihanimpiin nukkeihin. Nukketrikoota ei vain ole joka kaupassa. Yhdestä nettiputiikista löytyi, mutta 10 e toimituskulut ei houkutellut. Satuin hiihtolomalla muistamaan Ottobren myymälässä nukkeprojektini ja sieltä löytyi sopivaa kangasta.

Innokkaan väkerryksen tuloksena syntyi Siiri. Ja tietysti Siirille vaatteita. Villatakki on Noron Silk Garden-lankaa, mekon kangas on raikkaimpien tilkkujen joukosta valittu ja Siirin tukka on mohairia. Kenelle Siiri on sitten tehty? No minulle tietysti! saa tytöt sillä ehkä vähän leikkiä, kunhan palauttavat leikin jälkeen takaisin.