Pitäisi ommella tytöille villakangastakit, lupasin ommella ystävän pojille villakangastakit, olen aikonut ommella joulupakettiin takkeja, lupasin ommella kummitytölle tossut, lupasin ommella Eerikalle tossut, pitäisi viimeistellä Eerikan villatakki...

Lista tuntuu loputtomalta. Mulla ei ole kauheesti aikaa. Kohta olis, kun olen työtön hetken, mutta silloin lähdemme reissuun. Onneksi jotain saan kuitenkin esittelykuntoon.

Kummitytön tossuissa seikkailee kirahvit. Näitä tossuja on hauska tehdä, mutta lahes mahdoton saada kahta samanlaista aikaiseksi. Nahka on jotenkin niin elävä materiaali. Toivotaan että tossut sopii.

Tämä takki kääritään pikaisesti joulupakettiin. Lahjan saaja tuskin lukee tätä plokia, joten salaisuus on turvassa.

On muuten olemassa jotain mitä minä en osaa ommella. Vaikka pähkäilin tuota ja pyörittelin, en keksinyt kuinka olisin ommellut tuon resorin ja vetoketjun "pussiin" niin kuin yleensä ompelen takin. Ompelin sitten vetoketjun viimeisenä paikoilleen. Tuo vetoketju tulee kauluksessa liian ylös, mutta onneksi sitä ei ole pakko ihan ylös asti vetää kiinni. Tämän kaavan muokkailu alkaa jo edetä siihen pisteeseen että voin melkein sanoa että se on minun oma. Vai näyttääkö samalta ? Takin kangas on vanha pöytäliina, vuori on ruskeaa tikkivuorta ja resorit ovat villaneulosta. Kaiken kaikkiaan aika ihana takki.

Ajattelin kokeilla tuota takki tehtailua ihan myyntiin asti. Kun nyt on oma kaavakin, niin aion ommella hyvään tarkoitukseen muutamia takkeja myytäväksi. Jos saan valmista aikaiseksi voin mainostaa tarkemmin.